Meidän agilityharkkamaneesilla järjestettiin tänään hyväntekeväisyysmätsäri ja pitihän siellä pyörähtää Julian kanssa. Ehdin ennen mätsäriin lähtöä keittää huomiselle agilitytalkooporukalle jauheliha- ja broilerikeiton eikä huomista buffettia varten ole enää paljonkaan hommia tekemättä. Suomen kooikerhondje ry järjestää huomenna Hyvinkäällä ensimmäiset viralliset agilitykilpailut ja olen ollut mukana kilpailutoimikunnassa. Lähinnä vastuullani on ollut talkooporukan kerääminen ja buffettivastuu. Enemmänkin olisi saanut talkooporukkaa tulla, kun nyt päivä venähtää tosi pitkäksi niille, jotka ovat tulossa. Onneksi kukaan ei ole valittanut eli ei mitään hätää.

Mätsärissä oli onneksi vain seitsemän paria pikkukoiria  ja kehä aloitettiin niillä. Oli mukava yllätys nähdä Tampereen Huugo pitkästä aikaa, mutta Julian mielestä Huugo ei ollut yhtään kiva. Molemmat kooikerit saivat punaisen nauhan, mutta Julia ja minut käteltiin ekanaa pois loppukehästä. Tuomarin mielestä Julian käytös oli arkailevaa, mutta ihan kivasti antoi tutkia itsensä eli oli ehkä tutusta paikasta johtuen normaalia rohkeampi. Huugo sijoittui hienosti punaisten toiseksi, onnea vielä! Kiitos Saara teidän nappulapussista, joka oli jo toinen joka saatiin vaikkei oma koira sijoittunutkaan.

Olen jo useamman kerran joutunut lähiaikoina ikävään välikäteen. On pari eriävää mielipidettä ja molemmat osapuolet kertovat mulle oman kantansa. Mä oon niin joojoo-tyyppi, että myötäilen sitten molempia osapuolia. Muistan kyllä tämän saman piirteen jo kouluajoilta, kun sekä kiusaajat ja kiusatut olivat mun kavereita. En siis osaa enkä halua valita puoltani, koska en halua elämääni ihmisiä  joita pitää vältellä ja jotka eivät tervehdi vastaantullessaan. Tutut ja turvalliset lähipiirin ihmiset kyllä joutuvat kuuntelemaan multa tiukkojakin kommentteja ja mielipiteitä, mutta siitä sitten tiedätte olevanne mulle niin tärkeitä ja luotettavia ihmisiä etten pelkää teidän osaltanne hylkäämistä. Yhdistystoiminnan minua on joskus pyydetty tuulisiin paikkoihin, mutta tämän "heikkouteni" tietäen olen kieltäytynyt kunniasta.

Anne