Olen aiemmin kirjoittanut Keiran juoksusta, joka siis ekan kerran loppui ja aikoja sitten, mutta alkoikin uudelleen. Viime lauantain mätsärissä Keira alkoi ihan yllättäen vikitellä Ficoa, vaikka Julian tärpithän ne piti olla. Julia oli hiukan kiinnostunut Ficosta, mutta Keira "varasti" Ficon huomion kokonaan. Sunnuntaina Keira tapasi samaisen villakoiran, jota yritti iskeä ekan juoksun 11. päivä ja nythän meno oli ihan hurjaa. Villiskin oikein innostui. Päädyin sitten tutkittumaan Keiran ja eilen oli ultra ja otettiin papanäyte. Kohtu oli onneksi ihan normaali ja tänään sain tiedon, että papassa näkyi kiima eli nyt on tosi vahva juoksu menossa. Eläinlääkäri pyysi tarkkailemaan vuotoa ja jos näyttää epäilyttävältä tai Keiran kunto muuttuu, palataan asiaan. Ilmeisesti kyseessä on jakautunut kiima.

Keira kävi tosiaankin mätsärissä muistelemassa millaista kehässä on ja hienosti sijoittuikin sinisten pienten toiseksi. Julia sai pelkän punaisen, kun parina ollut uros hurmaantui Juliasta niin ettei uroksen liikeitä pystynyt arvostelemaan. Näin nartut siis sabotoivat uroksia näyttelyhommissakin. Julia ei sijoittunut isossa kehässä. Fico sai myös punaisen ja pääsi hiukan Juliaa pidemmälle, mutta jäi sitten kuitenkin ilman sijoitusta.

Tänään olisi ollut oman seuran agiepiksetkin ilman työvelvoitetta, mutta eipä ole koiraa, jonka sinne veisi. Olin tänään koko päivän koulutuksessa ja mielellään sitä jääkin kotiin. Myös tän viikon agiharkat jäävät väliin, mutta onhan lauantaina sitten spanielierkkari, jossa olen varautunut olemaan ihan koko rahalla paikanpäällä.

Koruhulluna ihmisenä olen hankkinut ulkomaan näyttelyreissuilta itselleni jotain kivoja rihkamakoruja, kun on tullut menestystä. Nyt olen päättänyt alkaa keräämään Kalevakorun My Saaga -sarjaa, jos joskus vielä joku mun koira pärjää jossain lajissa hyvin. Ostin tänään mustan nahkanauhan, joka luultavasti killuu kaulasani ilman sarjan lisäosia aika pitkään. Uuden palasen ostan, jos tulee serti, cacib, rop, vsp, titteli tai jossain suuremmassa näyttelyssä joku muu hyvä sijoitus. Osat ovat kyllä tuhottoman kalliita, mutta toivottavasti pääsen tukemaan suomalaista käsityötä .

Tämä on mun

Toivottavasti joskus myös nämä ovat mun

Anne